11696579_10155780279430858_3535300450434094626_o

Dupa „aroganta” din vara anului 2014 cand am cazut de acord, alaturi de mai multi prieteni, de a realiza un triatlon in regim “Gentelman’s race”, pe serpentinele din jurul lacului Vidraru, care se prelungesc pana la intrarea in tunelul care duce spre Balea lac, evident pe Transfagarasan, prietenii mei au decis transformarea cursei respective intr-un eveniment oficial.

Organizarea unui triatlon pe distanta de HalfIronman – 1,9 km inot, 90 km de ciclism, 21 km de alergat – intr-un asemenea scenariu reprezinta visul oricarui triatlonist, dar in ce conditii se poate realiza un asemena concurs?

Dupa anuntarea oficiala a evenimentului, s-a confirmat inchiderea traficului pe intreaga durata a evenimentului, ce poti cere mai mult decat ocazia de a te bucura de traseul superb al Transfagarasanului in conditii de trafic inchis?

O asemena tura pe bicicleta nu era de ratat.

Accidentarea la glezna pe care o suferisem cu 5 saptamani in urma nu imi mai provoca dureri, sens in care ma simteam pregatit.

Ziua a inceput promitator, cerul era perfect senin iar soarele stralucea puternic in lacul unde avea loc sa aibe proba de inot.FB_IMG_1437981536684

Inotul in lacul Vidraru este cu siguranta cea mai frumoasa proba de inot de la noi din tara.

Inotul a inceput tare, fata de alte competitii, unde distanta de aprox. 2 km sperie majoritatea concurentilor. Fiind in tandem cu ceilalti participanti, am mentinut ritmul ridicat pe tot parcursul probei si am reusit sa ies din apa printre primii concurenti, in fata unora care au inregistrat timpi mai buni ca ai mei in toate concursurile din acest an.

11118117_1616733721877294_1767616183178541782_o

Proba de bicicleta reprezinta, pe buna dreptate, perla acestei competitii, un Alpe d’Huez al probelor de ciclism din Romania.

Pentru „proba regina”regulile erau foarte clare, fara stat la plasa si fara sa traversezi axul drumului, astfel incat sa incurci un eventual ciclist care vine din contrasens, orice prima abatere presupunea o amenda de 15 minute pentru ca a doua abatere sa duca la eliminarea din concurs.

Am intrat in proba destul de sigur pe propriile forte si in primii km am depasit mai multi ciclisti, iar eu la randul meu am fost depasit doar de RAZVAN ILIE, un ciclist foarte puternic, poate printre cei mai puternici din tot concursul, dar nu imi faceam griji pentru ca era previzibil ca voi fi depasit de ciclistii foarte puternici.

Am mers controlat, in ideea de a nu forta prea tare inainte de a incepe catararea, o portiune de aprox 14 km de urcare continua pana la intrarea la tunelul care duce spre lacul Balea si am fost surprins sa constat, in momentul in care a inceput catararea, ca nu mai aveam forta in picioare pentru a impinge in pedale.

Luand in considerare antrenamentele realizate in saptamanile anterioare, nu puteam sa iau in considerare ca as putea sa merg slab pe bicicleta, dar se pare ca aveam sa imi demonstrez contrariul. Problemele tehnice nu au lipsit, astfel a trebuit sa opresc de doua ori sa fixez lantul care se incapatana sa nu stea pe foaia mare, iar deraiorul din spate nu a mai vrut sa urce pe pinionul cel mai mare, pinion indispensabil pentru o asemena urcare. Mai mult, au inceput sa apara crampele musculare la picioare si la spate, nu stiam ce se intampla, mai ales ca eram bine alimentat si bine hidratat datorita punctelor de hidratare de la km 20 si de la cabana Capra.

Cu toate ca incercam din toate fortele sa mentin un ritm „para” decent, BOGDAN IONITA, un strateg desavarsit, a trecut pe langa mine cu o lejeritate care nu putea decat sa ma motiveze sa imi revin sau sa fortez, dar nu aveam forta sa il urmaresc indiferent cat de mult mi-as fi dorit. Agonia s-a prelungit pana in momentul in care am ajuns in dreptul unui izvor, unde am reusit sa ma hidratez. Apa foarte rece de izvor a avut un efect remarcabil. Simteam ca incep sa imi revin si sa prind forta, iar ultima portiune din catarare a trecut repede si de indata am ajuns la punctul de intoarcere, unde am fost cat de poate de impresionat sa observ inca un punct de hidratare.

Eram constient ca am pierdut foarte mult timp si, daca as fi vrut sa mai sper la vreo sansa la podium, ca trebuia sa pedalez cat pot de tare pe coborare si pana la revenirea in T2, dar cat sa imi mai ramana forta in picioare pentru un semimaraton si inca 392 de trepte.

Am coborat cat de tare am putut, iar pe anumite portiuni am atins viteza de 80 km/h.

Am reusit sa mentin un ritm ridicat pe restul traseului pana am ajuns in tranzitie, perioada in care am reusit sa depasesc mai multi ciclisti.

Proba de alergat urma sa fie foarte dificila din cauza diferentei mari de nivel, iar 21 de km alergati la o temperatura de aprox 30 de grade nu este niciodata o sarcina usuoara.

Traseul a fost realizat intr-un mod inteligent, ceea ce a facut posibila pozitionarea punctelor de hidratare la fiecare 3 km.

Intrat in proba de alergare nu ma simteam obosit, asa ca am reusit sa mentin un ritm constant pe intreaga durata a probei, unde am reusit sa depasesc 5 concurenti, ultimii 2 dintre ei in ultimii 3 km.

Scarile au fost pentru mine mai mult o placere decat un moment de presiune, pentru ca stiam ca urma sa termin cel mai greu HalfIronman din Romania si cel mai greu concurs la care am participat pana in prezent.

Ajuns la poalele statuii lui PROMETEUS, care domneste impunatoare asupra peisajului de langa barajul Vidraru, am auzit cuvintele magice din partea lui Mihai Preda, „LIVIU, YOU ARE A TRANSFIER MAN”.

Momentele de fericire au fost cu atat mai mari cand am vazut ca sunt asteptat de familie si de persoana iubita, de multi prieteni dar si de cei alaturi de care am discutat prima d11752482_1645677762315657_140488898414692604_nata despre realizarea unui triatlon pe acest traseu mirific, BUCUREANU DAN-ANDREI si VARABIESCU RAZVAN.

Rezultatul este nesperat de bun, am reusit sa ma clasez pe locul 9 la Open si am reusit sa castig categoria de varsta.

Din pacate, spectaculozitatea unui asemena concurs nu se poate prinde in cateva randuri iar cei care au participat stiu la ce ma refer, in ceea ce priveste pe cei care nu au pariticipat, trebuie sa participati anul viitor pentru a intelege la ce ma refer.