EnduraPix_9615_130302TD08232DD1-631x421

 

 

 

Vara bate la usa, iar temperaturile ridicate sunt resimtite din ce in ce mai accentuat. De asemenea sosirea verii coincide si cu start-ul sezonului de triatlon. Pentru majoritatea dintre noi acomodarea cu temperaturile ridicate in timpul antrenamentelor sau in timpul competitiilor este foarte dificila. In aceasta situatie nutritia joaca un rol cheie in capacitatea organismului de a se acomoda la temperaturile ridicate, sens in care vor trebui realizate o serie de modificari.

 

Cresterea numarului de grade forteaza capacitatea organismului de a-si regla temperatura, ceea ce va duce la o predispozitie pentru o transpiratie abundenta, iar asta presupune ca organismul va aloca o cantitate considerabila de resurse pentru a se racori, iar alte functii vor avea de suferit, precum digestia sau performantele fizice.

Pentru a creste capacitatea organismului de a se adapta, trebuie sa acordam o atentie deosebita cantitatii de lichide si de minerale pe care o vom consuma. O buna metoda de a stabili un plan de alimentatie este o analiza a planului nutritional din sezonul precedent.

Desigur, exista si alte metode de a stabili necesarul de resurse, in functie de abundenta transpiratiei. Astfel, un atlet de anduranta va pierde prin transpiratie intre 700 ml si 950 ml pe ora, de regula o cantitate dubla fata de temperaturile mai mici, sens in care cantitatea de lichide consumata trebuie sa fie mult mai mare.

De asemenea electrolitii au un rol esential in hidratare. O bautura izotonica va ajuta foarte mult la hidratare si va creste capacitatea de reglare a temperaturii, iar pe langa bautura pot fi folosite si batoane cu electoliti, cu toate ca absortia acestora din hrana solida va fi mai lenta.

Pe de alta parte, capacitatea organismului de a absorbi nutrienti va fi micsorata, ca urmare a fluxului sanguin crescut la nivelul pielii in vederea reglarii temperaturii, sens in care numarul de calorii consumate va trebui diminuat pentru a fi evitate eventuale dureri la nivelul abdomenului iar hrana sa fie, de preferabil, in stare lichida.

Echipamentul este foarte important. De preferat ar fi unul lejer, realizat din materiale respirabile si de culoare deschisa pentru a respinge cat mai mult razele solare.

Mai mult, este indicata folosirea cremelor de protectie impotriva razelor solare cu grad ridicat de protectie si rezistente la apa care sa iti protejeze zonele expuse in timpul orelor in care vei fi activ in cadrul competitiilor de atletism, ciclism, triatlon.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>